Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Instagram jako prostředek pro šíření trendů v gastronomii se zaměřením na specifika České republiky
Škoda, Martin ; Zábrodská, Kristina (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Diplomová práce Instagram jako prostředek pro šíření trendů v gastronomii se zaměřením na specifika České republiky se věnuje tématu gastronomie a souvisejícím trendům v oboru. Autor se snaží zmapovat vlivy, které na jejich formování může mít on-line prostředí, především sociální síť Instagram. Po zevrubném seznámení s prostředím sociálních sítí je podrobněji popsána zejména sociální síť Instagram, její vliv na šíření zážitků, trendů a mediální prostředí obecně. Autor se snaží objasnit, zda dění na této síti může udávat směr tomu, co je populární v gastronomickém prostředí, pochopit roli, kterou hojně sledovaní tvůrci z Instragramu ve společnosti mají a co pro běžné uživatelé znamená sdílení zážitků s jídlem spojených. Představeni jsou "vlivní" uživatelé z gastronomické sféry na českém Instagramu a jejich další provázanost s mediálním prostředím. Ve výzkumu autor formou strukturovaného dotazníku, kterého se zúčastnilo 1143 respondentů z prostředí sociálních sítí, zjišťuje, jakou funkci plní Instragram při šíření gastronomických trendů v České republice. Získaná data doplňují názory vycházející z rozhovorů se zástupci české "gastronomické scény" na Instagramu Kateřinou St. Germain (My Cooking Diary), Janou Králíkovou (Zásadně zdravě), Janou Vašákovou (Slepičárna blog) a Lukášem Hejlíkem. Nechybí ani...
Dětská obezita jako sociální hrozba v kontextu s výchovou dětí ke zdravému životnímu stylu na (bílinských) základních školách
Türb, Štěpán ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Duškov, Ivan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na v současné době jeden z nejpalčivějších společenských problémů - na dětskou obezitu v České republice. Zjišťovali jsme prevalenci dětské obezity, její příčiny, vyhodnotili jsme rizika s nadváhou a obezitou spojená a zabývali jsme se současnými přístupy v boji proti dětské obezitě v souvislosti s prevencí. Výzkumným problémem diplomové práce je rostoucí prevalence dětské obezity v ČR v kontextu vývoje jejích neefektivně kontrolovaných determinant. Výzkum je zaměřený na děti, respektive na žáky čtyř bílinských základních škol. Hlavním cílem diplomové práce je zhodnotit úroveň podpory žáků uvedených základních škol ke zdravému životnímu stylu. Dílčím cílem je zjišťování prevalence dětské obezity u vybraného vzorku žáků základních škol. Data a informace k výzkumu jsou sesbírána od samotných žáků, vedení základních škol a příslušného zřizovatele základních škol. Z výsledků výzkumu jsme došli ke zjištění, že prevalence dětské obezity (u zkoumaného vzorku žáků devátých tříd bílinských základních škol) odpovídá současnému vývoji a poměrnému zastoupení dětí s nadváhou a obezitou v ČR. Z případových studií, které jsou výstupem jak výzkumné části zaměřené na podporu dětí ke zdravému životnímu stylu ze strany školy tak výzkumné části zjišťující postoje samotných žáků, vyplývá, že...
Politika boje proti dětské obezitě ve vztahu k produkci a marketingu potravin
Winzbergerová, Alžběta ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Tušková, Eva (oponent)
Následující práce je případovou studií, jejímž předmětem zájmu je politika boje proti dětské obezitě v ČR ve vztahu k produkci a marketingu potravin. Důraz je kladen na provázanost institucionálního uspořádání v oblasti výroby a marketingu potraviny určené dětem se sociálními důsledky, mezi něž patří právě dětská obezita. Dětská obezita je zde pojímána jako jev podmíněný řadou faktorů, mezi něž se řadí i vliv reklamy. Prioritně se práce zaměřuje na institucionální analýzu stávajícího právního rámce. Výsledky analýzy jsou dále konfrontovány s pohledem rodičů a dětí a jejich postojem k reklamě. Z analýzy vyplývá, že oblast reklamy a produkce potravin pro děti v předškolním věku není v ČR výrazně regulována. Zákon stanovuje pouze obecné zásady a přednost je dána seberegulaci reklamního průmyslu. Vědomi si velkého vlivu reklamy na své děti, hodnotí rodiče stávající stav jako nežádoucí a uvítali by rozsáhlejší zákonnou regulaci v oblasti výroby i reklamy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.